zaterdag 13 september 2014

zaden bewaren

Belangrijk is om door het jaar heen alle zaden te verzamelen en bewaren die je het jaar erop wil gebruiken OF om een voorraadje aan te slaan om te kunnen ruilen met andere mensen natuurlijk! Dus zeg niet direct, "ja maar hier heb ik al genoeg van, ik heb die niet nodig..." Andere mensen misschien wel en die hebben misschien ook net wat jij wil!

Het is een prutswerk, maar tegelijk kan ik het ontspannend vinden... even een zen-momentje...

Hieronder een voorbeeld van de afrikaantjes... eerst een tijdje laten drogen en dan de zaden er uithalen.

Bewaren die ik dus in gevouwen papiertjes, zoals ze bij edelstenen ook doen :-) Ik gebruik papier dat al bedrukt is geweest en dat anders weggegooid zou worden... In plastieken zakjes zouden ze kunnen verstikken...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten